Jarzynowiec, czyli buraczki w doborowym towarzystwie

Czy potrzebujesz witamin, błonnika, minerałów, dobrych tłuszczów i chcesz mieć to wszystko w jednym smacznym posiłku? To mam coś dla Ciebie!

Przedstawiam smakołyk rozjaśniający umysł i wzmacniający ciało.

Składniki
  • Burak 1 duży lub 2 średnie
  • Cebula 2
  • Marchewka 2-3
  • Czosnek minimum kilka ząbków (fanom radzę całą główkę)
  • Seler korzeń 1 mały
  • Trochę tłuszczu do posmarowania naczynia lub papier do pieczenia

Przyprawy
  • Pieprz czarny ½ łyżeczki
  • Sól ½ łyżeczki
  • Tymianek płaska łyżeczka
  • Oregano płaska łyżeczka
  • Goździki 4
  • Cynamon ¼ łyżeczki
  • Pestki słonecznika ¾ szklanki lub więcej
  • Olej lniany

Przygotowanie

Obrane i umyte warzywa pokrój na duże kawałki o podobnej wielkości, żeby w miarę równo się upiekły. Czosnku nie trzeba obierać, ponieważ po upieczeniu bez oporów wyciśniesz go niczym masło.

Piecz w naczyniu z pokrywką 170॰C przez 1,5 – 2 h. Warzywa powinny bez problemu dać się nakłuwać widelcem, ale niech pozostaną jędrne. Przestudzone warzywa zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. Cały sos z pieczenia warzyw dolej do startych warzyw.

Przyprawy utrzyj w moździerzu lub młynku i dodaj do warzyw.

Pestki ze słonecznika upraż na patelni, co chwilę mieszając lub podrzucając patelnią 🙂

Wymieszaj wszystko razem, dopraw do smaku i ciesz się smakiem jarzynowca z ulubionym pieczywem, krakersami, z mięsem lub prosto z talerza bez dodatków.

Przygotuj Jarzynowca na swój sposób (zetrzyj na dużych oczkach  albo w blenderze, dodaj inny olej albo więcej pestek) i pochwal się jak Ci smakowało.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *